VirtuVET is het nieuwste evenement van de Vlaams Diergeneeskundige Kring. De online (job)beurs waar zowel studenten Diergeneeskunde en studenten Dierenzorg maar ook afgestudeerde dierenartsen en paraveterinairs op virtuele standen uitleg kunnen krijgen over de bedrijven en de openstaande vacatures.

Motivatie

Een bekend probleem in de diergeneeskundige wereld lag aan de basis voor het oprichten van dit evenement: Waar blijven de afgestudeerde dierenartsen na hun studie? Veel studenten schatten hun toekomst negatief in en verwachten ze dat het lastig wordt om een mooie job te krijgen.  Maar aan de andere kant zien we dat er vele vacatures open staan en dat sommige praktijken de grootste moeite hebben om geschikte kandidaten te vinden.  Ook bestaat er een mismatch tussen waar vacatures worden aangeboden en hoe de studenten hun toekomstige job zoeken.

Een online platform waar alle partijen elkaar ontmoeten kan een deel van de oplossing zijn. En wie kan dat nou beter organiseren dan de Vlaams Diergeneeskundige Kring zelf met haar vele connecties zowel onder de studenten als in het bedrijfsleven !

Principe

Via een online platform kunt u onze virtuele beurs bezoeken. Op een stand vindt u informatie over het bedrijf in de vorm van foto’s , video’s , documenten en links naar websites. Als het bedrijf ook vacatures beschikbaar heeft kunt u deze ook op de stand vinden. Tijdens de live dagen is de mogelijkheid er om via videogesprekken of de chat uw vragen te stellen aan de exposant. Daarnaast zullen ook VirtuVET standen gecreëerd worden waar wij de losse ontvangen vacatures gaan bundelen per regio en vakgebied. Daarnaast zullen we ook interessante lezingen voorzien. Kortom een informatief evenement waar je wel eens met een mooie job vandaan kunt komen.

Bij vragen of interesse in dit evenement kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen!

Praktisch

Wat: Online (job)beurs met lezingen

Wanneer:

Online beschikbaar : 28 april tot 5 mei 2021

Live dagen: 28 en 29 april 2021

Bezoekers:

• Studenten Diergeneeskunde
  • Studenten Paraveterinair / Dierenzorg
  • Afgestudeerde dierenartsen
  • Afgestudeerde dierenartsassistenten

Deelnemers:

• Dierenartspraktijken met vacatures
  • Veterinaire bedrijven met vacatures
  • Veterinaire bedrijven om uitleg te geven
  • Organisatie/bedrijven die lezingen organiseren

Exposant worden? Dit kan door het volgende formulier in te vullen.

Heeft u een openstaande vacature vul dan even dit formulier in.

E-mail: Virtuvet@outlook.com

Facebook: VirtuVET | Facebook